تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/01/24 - 17:41
کد خبر: 163578

تصاویر؛

ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد/ خشم دانشجویان علیه آل سعود/ روحانی در میان تجمع کنندگان:کسانی که با سعودی ها کنار می آیند، آخوند درباری هستند +بیانیه پایانی

ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد/ خشم دانشجویان علیه آل سعود/ روحانی در میان تجمع کنندگان:کسانی که با سعودی ها کنار می آیند، آخوند درباری هستند +بیانیه پایانی

در حال حاضر این تجمع ادامه دارد و هر لحظه به جمع تجمع‌کنندگان افزوده می‌شود. جمع زیادی از نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش این تجمع در مقابل سفارت عربستان حضور دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های تهران از دقایقی پیش در مقابل سفارت عربستان در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیاری از دانشجویان در اعلام انزجار از تعرض مامورین فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی و نیز بمباران زنان و کودگان بی گناه توسط آل سعود در این تجمع حاضر شده اند.

در این تجمع که جمعی از یمنی‌های مقیم تهران نیز حضور دارند، تجمع کنندگان با شعارهای "الموت لاسرائیل"، "الموت لآل‌سعود"و الموت لآمریکا و با در دست پرچم‌های کشورمان، نسبت به سیاست‌های خصمانه رژیم آل سعود در منطقه اعتراض کردند.

یمنی‌های مقیم تهران با در دست داشتن تصاویر سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در این تجمع حضور یافته‌اند.

در حال حاضر این تجمع ادامه دارد و هر لحظه به جمع تجمع‌کنندگان افزوده می‌شود.

جمع زیادی از نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش این تجمع در مقابل سفارت عربستان حضور دارند.

سخنرانی حمید روحانی دقایقی پیش آغاز شد. گفتنی است احمد توکلی نیز در میان تجمع کنندگان حضور می یابد.

حجت الاسلام حمید روحانی: کسانی که با سعودی ها کنار می آیند، آخوند درباری هستند
حجت‌الاسلام حمید روحانی  در جمع دانشجویان تجمع کننده مقابل سفارت عربستان گفت: حضور شما دانشجویان در این صحنه بزرگترین خدمتی است که در جهت پیشبرد آرمانهای امام و رهبری انجام گرفته است. وی افزود: فکر نکنید که مسئله رژیم سعودی بحث تازه‌ای است. از زمانی که استکبار با نیروهای صلیبی برای تصرف کشورهای اسلامی دست به کار شده‌اند این رژیم نیز در جهت تفرقه بین مسلمانان اقدام کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه نه وهابیت و نه بهائیت به اسلام اعتقاد ندارند، بلکه ایجاد شده‌اند تا به استکبار جهانی خدمت کنند گفت:  فراماسونرها برای اینکه جهان اسلام را به خدمت خود درآورند فلسطین را اشغال کردند.

وی با تاکید بر اینکه فراماسونرها عربستان را به دست وهابیون دادند تا گماشتگانی را پدید آورند تا حافظ منافع صهیونیست‌ها باشند تصریح کرد: رژیم سعودی تلاش دارد تا جهان اسلام با یکدیگر متحد نشوند و صهیونیست‌ها بتوانند علیه جهان اسلام نقشه‌های خود را عملی کنند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه رژیم سعودی یک رژیم غیراسلامی و فاسد و ملحد است تصریح کرد: فاسدترین و بی‌اعتقادترین رژیم، رژیم آل سعود است.

وی با بیان اینکه رژیم آل سعود به غیر از منافع صهیونیست‌ها و آمریکا کار دیگری در منطقه ندارد خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود رهرو آل یزید است.

وی در ادامه گفت: آیا باید برای مبارزه با رژیم صعودی از رفتن به حج باز بمانیم؟ خیر! رفتن به حج امری واجب است، اما معنای آن این نیست که با رژیم ضدانسانی سعودی کنار بیاییم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه رژیم سعودی دشمن اسلام و بشریت است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم با این رژیم کنار بیاییم. ما با رژیم سعودی راه مشترکی نداریم و سعودی‌ها برادران ما نیستند. چون ملت‌های مسلمان شیعه و سنی از آنان نفرت دارند.

وی تاکید کرد: مبارزه با رژیم سعودی باید ادامه پیدا کند و این مبارزه مقطعی نیست.

حجت‌الاسلام در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان تجمع کننده مقابل سفارت عربستان خاطرنشان کرد: کسانی که راهشان از امام جدا بود تلاش دارند تا بحث مبارزه با رژیم سعودی را معطل بگذارند.

وی با بیان اینکه مناسک حج با موضوع رژیم سعودی جداست، اظهار داشت: مردم ایران با رژیم سعودی راه مشترک ندارند.

وی در ادامه گفت: افرادی هستند که می‌خواهند از مسئله حج سوءاستفاده کنند و این موضوع را به چالش بکشند. کسانی هستند که مسئله مبارزه با سعودی را می‌خواهند با مبارزه با اعراب پیوند دهند و این موضوع را با بحث نژادپرستی و عجم و عرب مرتبط کند.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: رژیم سعودی هیچ ربطی به اعراب ندارد. مسلمانان جهان از دست این رژیم سفاک به ستوه آمدند.

وی افزود: امروز شیعه و مبارزه در راه مبارزه با این رژیم به پا خواسته‌اند.

وی تاکید کرد: دورود به مردم یمن که مقابل این رژیم سفاک ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: امروز کسانی که اسم آخوند و روحانی می‌خواهند با رژیم سعودی کنار بیایند که اینها آخوندهای درباری هستند.

شعار تجمع کنندگان مقابل سفارت عربستان: سفارت سعودی تعطیل باید گردد/ کاردار سعودی اخراج باید گردد

تجمع کنندگان پس از اظهارات روحانی از دولت خواستار اخراج کاردار عربستان سعودی شدند. 

سلیمی نمین: سرنوشت آل سعود، سرنوشت صدام است

عباس سلیمی نمین امروز طی سخنانی در جمع تجمع کننده مقابل سفارت عربستان با بیان اینکه وقتی دشمن در عرصه منطقه و بین‌الملل دچار استیصال می‌شود، مجبور به استفاده از نیروهای پنهان خود می‌شود، گفت: قطعا اگر صهیونیست‌ها شرایط خوبی در منطقه داشتند، این حرکت شتابزده از آل سعود رقم نمی‌خورد. آل سعود یک عمر مسنی دارد که روز به روز مسن‌تر می‌‌شود و به نقطه پایان می‌رسد. 

وی با بیان اینکه آل سعود با حمله به یمن رسالت آشکارش که سالها پنهان نگه داشته بود رو کرده است تصریح کرد: به لحاظ تاریخی آل سعود سابقه لشکرکشی به یمن را داشته است و ملت‌های مسلمان به خوبی می‌دانند که همین حمله آل سعود به یمن موجب تجزیه این کشور شد و عملکرد سعودی‌ها علیه ملت یمن جز خفت و خواری چیز دیگری نبوده است.

به گفته وی آل سعود کاری جز تحقیر ملت‌های اسلامی مسلمان ندارد گفت: عربستان از ملت ایران می‌ترسد و نگران است می‌ترسند که انقلاب اسلامی ایران در دنیا فراگیر شود و به همین دلیل رسالت خود را در خطر می‌بیند. 

سلیمی نمین در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی اسرائیل هر وقت اراده می‌کرد به سرزمین لبنان می‌آمد، اما امروز و از زمانی که ملت لبنان مسیر انقلاب اسلامی را در پیش گرفتند نه تنها در برابر قلدری‌های صهیونیست‌ها ایستادند بلکه عزت بزرگی را برای خود ساختند.

وی گفت: امروز عربستان به نیابت از کشورهای غربی و استکبار جز تحقیر چیزی برای ملت‌های مسلمان نمی‌خواهد و آنچه انقلاب در باره یمن فکر می‌کند و مطرح می‌کند دفاع از تمامیت ارضی این کشور است و این برخلاف آن چیزی که استکبار می‌خواهد. 

سلیمی نمین با اشاره به تعلیق سفر حج عمره به عربستان از سوی دولت گفت: حضور ما از این جهت که پیام انقلاب را به ملت‌های مسلمان برسانیم در حج امری ضروری است. قطعا آل سعود از این موضوع خوشحال می‌شوند که ما در سرزمین وحی حضور نداشته باشیم و کسانی که می‌خواهند پیام انقلاب را بشنوند این امر را خیلی نمی‌پسندند. 

وی با طرح این سوال که آیا عدم حضور ما در سرزمین وحی اقدام واکنش مناسب در برابر آل سعود است، تصریح کرد: ما می‌توانیم شیوه‌های مختلفی رابرای ایجاد یک صدای واحد در برابر آل سعود داشته باشیم. ما می‌توانیم بسیاری از مشکلاتی که برای ملت مسلمان در ایام سفر حج ایجاد می‌شود را جمع‌آوری و سند کنیم و آن را در مجامع بین‌المللی مطرح کنیم.

سلیمی نمین با اشاره به حادثه جده گفت: این اتفاقی که برای دو جوان ایرانی رخ داد، محدود به ملت مسلمان ایران نیست. همه ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی در ایام حج بشدت از رفتار سعودی‌ها متاثر هستند. برخورد شرته‌های عربستان با مسلمانان بسیار تاسف‌انگیز است. 

وی با بیان اینکه آل سعود با همه فرق اسلامی در تعارض است و در ایام حج برخوردهای تحقیرآمیزی را با ملت ایران دارند، گفت: باید از این رفتارهای آل سعود مدارک و اسناد جمع‌آوری کنیم و آن را در مجامع بین‌المللی مورد پیگرد قرار دهیم تا عدم لیاقت سعودی در اداره حرم شریفین را در مجامع بین‌المللی به اثبات برسانیم و این کار سختی برای دولت جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی در پایان گفت: شک نداریم که سرنوشت آل سعود همان سرنوشت صدام خواهد شد. 

پس از این اظهارات بیانیه پایانی تجمع مقابل سفارت عربستان قرائت شد.

دانشجویان در پایان این تجمع در بیانیه‌ای خواستار این شدند که دستگاه دیپلماسی کشور اقدامات جدی‌تری در مقابل سیاست‌های خصمانه رژیم آل صعود داشته باشد در بخشی از بیانیه دانشجویان تجمع کننده مقابل سفارت عربستان آمده است: وقتی مسلمانان هدف بمباران‌ها باشند چه فرقی می‌کند که چه کسی حمله می‌کند؟ آمریکا و اسرائیل و یا خائن‌الحرمین کوک شده توسط اسرائیل! و مگر این دو با هم فرقی می‌کند؟ آمریکا در افغانستان و عراق و گوانتانامو آدم می‌کشد، اسرائیل در غزه و سعودی در بحرین و قطیف و یمن دلارهای نفتی فلان خائن‌الحرمین هلاک شده سوریه را به هم می‌ریزد؛ دلار و سلاح خائن‌الحرمین جدید یمن را. چندین سال است که تکفیری‌هایی که تنها ثمره وجودی‌شان کشتار مسلمانان و ویرانی شهرها و القاء اسلام‌هراسی است زحمت آمریکا و اسرائیل نجس را کم کرده‌اند و به نیابت از آنها و با سلاح آنها مسلمانان را قتل عام می‌کنند. 

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است که متاسفیم که تجاوز عربستان به یمن در اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ما جایی ندارد. ما امروز اینجا جمع شدیم تا به یاد خمینی کبیر فریاد مرگ بر آمریکا سر دهیم. 
 
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صحبت‌های تند درویش درباره سپاهان
استقلال، استقلال می‌ماند
فرصت کنکوری‌ها برای ویرایش ترمیم نمرات از ۲۱ اردیبهشت
بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز
دستور رئیسی برای حل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
تأثیری که بی‌حجابی در بدعاقبتی دارد
برنامه ویژه کمیته انضباطی برای ساماندهی سکوهای ورزشگاه‌ها
دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب +عکس
کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت تسریع شد
دستگیری کلاهبردار مدعی نفوذ در سفارتخانه‌‌ها
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top